هوای قلب دومت رو داشته باش!

هوای قلب دومت رو داشته باش

فهرست

قلب دوم و اهمیت مراقبت از آن

معمولا همه‌ی ما از پاهای خود انتظارات زیادی داریم از راه رفتن تا دویدن و حتی یک نشستن بدون دغدغه… پس باید مراقب سلامت پاهایمان هم باشیم. چراکه تحمل وزن بدن توسط پا صورت میگیرد و این قضیه با مرور زمان، موجب‌ آسیب‌هایی‌ در پا می‌ شود كه‌ با توجه‌ به‌ سن،‌ طبیعی‌ هستند. یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبت از پا پوشیدن کفش استاندارد و مناسب با ارگونومی پاهاست. همچنین نیاز است گاه گاهی به زیبایی و بهداشت پا توجه داشته باشیم. مراقبت روزانه از پا باید همان گونه که به چهره و سایر قسمت‌های بدن می پردازیم بخشی از دغدغه‌های ما باشد. در مقاله “هوای قلب دومت رو داشته باش” از آلدوگالری سعی داریم راهکارهایی برای حفظ سلامت و رسیدگی از پاها را گردهم بیاوریم، در ادامه همراه ما بمانید.

هوای قلب دومت رو داشته باش

آسیب‌هایی که ممکن است برای پای فرد در طول زندگی ایجاد شود:

  1.  پا به‌ تدریج‌ درازتر و پهن ‌تر می‌ شود.
  2.  قوس‌ پا به‌ مرور صاف‌ می‌ شود.
  3.  چربی‌ كف‌ پا و پاشنه‌ كاهش‌ می‌ یابد.
  4.  محدودیت‌ حركت‌ و خشكی‌ مچ‌ و پا به‌ وجود می‌ آید.
  5.  تعادل‌ هنگام‌ راه‌ رفتن‌ كاهش‌ می ‌یابد.

پاهای ما یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن هستند که قلب دوم هم نامیده می‌شوند. گاه همین پاها نشانه سلامت کل بدن بوده و گاه با مشاهده کوچک‌ترین علامتی روی آن می‌توان به وجود مشکلی در بدن پی برد. بنابراین باید به فکر سلامت پاهای خود باشیم. شستشوی منظم، انتخاب کفش و جوراب مناسب و توجه به بیماری های مرتبط با آن از جمله مهم‌ترین نکات بهداشت پا به حساب می آید.

هوای قلب دومت رو داشته باش: رسیدگی به بهداشت پا

  • نظافت پاها
    کافیست روزانه فقط پنج دقیقه وقت خود را به شستشوی پاها اختصاص دهید، البته پاها را به مدت طولانی و با آب گرم نشویید. بین انگشتان پا را با دقت تمیز کنید. شستن پا، موجب کاهش تعریق، حذف بوی بد پا، بهبود گردش خون، جلوگیری از عفونت پا و افزایش رشد ناخن‌ها می‎‌شود. اگر بتوانید پاهای خود را روزی یک بار بشویید می توانید از بیماری زایی‌باکتری‌ها پیشگیری کنید و به گردش خون بهتر در پاها کمک کنید.
  • تعریق بیش از حد پا
    اگر جز افرادی هستید که بیش از حد عرق می کنید، حتما از مواد ضد عرق مثل کرم، اسپری، لوسیون، پودر تالک و … استفاده کنید. چراکه می تواند راهکار مؤثری باشد.
  • محافظت از پوست پا
    اگر پوست پاهایتان خشک است، مراقبت همیشگی از پوست پا امری لازم و اجتناب‌ناپذیر برای شما است باید از کرم های مخصوص پا استفاده کنید. اهمیت استفاده از کرم های مناسب از آنجاست که پوست پا، ضخامت پوست دیگر قسمت های بدن را ندارد و به راحتی دچار ترک و پینه خواهد شد با مالیدن کرم بر روی پا بصورت مداوم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری خواهید کرد. بهتر این است که پس از کرم زدن ، تمام قسمت های پا و خصوصا بین انگشتان را چند دقیقه ماساژ دهید.

  • ناخن ها
    برای کوتاه کردن ناخن های پا بهتر است از قیچی به جای ناخن گیر استفاده کنید تا آسیب کمتری به ناخن ها برسد. مراقب باشید که گوشه های ناخن را خیلی کوتاه نکنید چون باعث می شود کنار ناخن زخم شود و یا ناخن در گوشت فرو رود. زیر ناخن ها و پوسته های اطراف ناخن را حتما تمیز کنید. تمام اعضای خانواده می بایست از ناخن گیر و سوهان ناخن شخصی استفاده کنند.

به غیر از کارهایی که برای حفظ سلامت ظاهری پاهایتان انجام می‌دهید، لازم است در خرید کفش مناسب پا نیز دقت کافی داشته باشید. پوشیدن کفش‌های نامناسب علت اصلی درد پا هستند. البته بسیاری از افرادی که  به دنبال مد بوده، به راحتی کفش اهمیت نمی‌دهند. در زیر به مواردی که قبل از خرید کفش باید به آن توجه کنید تا سلامت پاهایتان تضمین شود را بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم قبل از خرید کفش مناسب زنانه

1. اندازه و عرض پا:

مطمئن شوید که کفش به اندازه و عرض پاهایتان می‌خورد. توصیه می‌شود که کفش را در عصر یا بعد از آن بخرید. چرا که بعد از ظهرها معمولا زمان زیادی را راه رفته‌اید و طول پا شکل کافی به خود گرفته است بنابراین مناسب‌ترین زمان برای خرید کفش خواهد بود، کفشی که انتخاب می‌کنید باید اندازه یک بند انگشت بین نوک پا تا انتهای کفش فاصله داشته باشد تا هنگام راه رفتن و یا دویدن، موجب فشار آمدن بر انگشتان پا نگردد.

اندازه مناسب کفش
2. نوع فعالیت:

اگر قصد دارید کفش را برای ورزش، روزمره، کوهنوردی یا دیگر فعالیت‌ها استفاده کنید، باید کفشی را انتخاب کنید که با نیازهای فعالیت شما سازگار باشد. به عنوان مثال، برای ورزش‌های باشگاهی ممکن است به کفش‌هایی با پشتیبانی مناسب برای پاها و زبری مناسب برای سطح زمین نیاز داشته باشید.

3. راحتی و پشتیبانی:

مطمئن شوید کفشی که انتخاب می‌کنید، راحت است و پاهایتان را درست پشتیبانی می‌کند. برخی از افراد نیاز به پشتیبانی قوی‌تر در قسمت‌هایی از پا دارند، مانند قوس پا یا پشت پا. در نتیجه، بهتر است کفش را قبل از خرید امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که راحتی و پشتیبانی مورد نیازتان را داراست. پوشیدن کفش پاشنه بلند بخصوص در

4. جنس و کیفیت:

انتخاب کفش با جنس و کیفیت مناسب نیز اهمیت دارد. کفش‌های تولید شده از مواد با کیفیت بالا معمولاً درازمدت‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند. همچنین، با توجه به نیازهای خاص مانند مقاومت در برابر آب، تهویه هوا، وزن کم و غیره، می‌توانید کفشی را انتخاب کنید.

5. کفش نوک تیز نپوشید

استفاده از کفش‌های نوک تیز می‌تواند به پایتان آسیب وارد کند، اصطلاحا باید پنجه‌ جلویی کفش صاف باشد، چون باعث می‌شود انگشت‌ها روی هم قرار گیرد و اختلالات زیادی را متوجه فرد می‌کند.

برای مراقبت از پا کفش نوک تیز نپوشید

6. از پوشیدن کفش پاشنه بلند بپرهیزید

کفش‌های پاشنه بلند هرچند ممکن است راحت بنظر برسند، اما استفاده از آن‌ها در طول روز و یا طولانی مدت باعث افزایش فشار برروی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود از جمله، میخچه، پینه، گرفتگی‌های عضلانی، التهاب غلاف کف پایی، خار پاشنه و ….

کفش پاشنه بلند و مضرات آن

7. سلیقه شخصی:

نهایتاً، سلیقه شخصی شما نیز نقشی در انتخاب کفش دارد. شما باید از طریق طرح، رنگ و استایل کفش‌ها خوشتان آمده باشد.

کلام آخر

در این مقاله از فروشگاه آلدوگالری سعی کردیم در خصوص اهمیت توجه به سلامت پا مطالبی را برایتان ارائه دهیم. تا با رعایت آن‌ها کیفیت و سلامت زندگی خود را بهبود ببخشید، لطفا نطرات خود را د رخصوص این مقاله با ما و همراهان ما به اشتراک بگذارید، همچنین اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید لطفا در قسمت نظرات بنویسید.

منبع : بیتوته 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
پیمایش به بالا