همه چیز درباره برند لویی ویتون

لوگوی برند لویی ویتون

فهرست

داستان برند لویی ویتون

اگر علاقه مند به طراحی لباس، مد و فشن هستید حتما دوست دارید تاریخچه و موفقیت برندهای معروف دنیا را بدانید! در این مقاله از آلدوگالری تصمیم داریم سرنوشت برند معروف لویی ویتون را که همیشه با کیف‌های لوکس و هنریش شناخته شده و بدون شک یکی از سه قول دنیای طراحی کیف در کنار شنل، و هرمس هست را بررسی کنیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

برند لویی ویتون برای کدام کشور است

لویی ویتون (به فرانسوی: Louis Vuitton ) که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال 1854 توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد.

لویی ویتون

همه چیز در سال 1837  و از زمانی شروع شد که لویی ویتون 15 ساله با پای پیاده به شهر پاریس رفت و در مدت کوتاهی به یک صنعتگر ارزشمند و خلاق در اتلیه موسیو مارشال پاریس تبدیل شد. لویی اولین فروشگاه خود را در سال 1854 افتتاح کرد و توانست با طراحی و ساخت محصولات باکیفیت و منحصر به فرد، به عنوان یکی از برندهای برجسته و معتبر در دنیای مد در صدر اخبار قرار گیرد، چند سال بعد لویی تجربه و مهارت‌های هنری خود را در طراحی و ساخت چمدان‌های سفر به کار برد و در 1858 اولین طراحی چمدان خود که ترندهای اصلی مد را تعیین می‌کرد به بازار معرفی کرد.

چمدانی گنبدی شکل با بدنه ای مستطیلی و از جنس پنبه فشرده بود که باعث سبک، بادوام و ضد آب شدن چمدان شده و بعنوان گزینه عالی برای سفر محسوب می‌شد. بعد از این طراحی شگفت انگیز جرج ویتون پسرِ لویی با ساخت یک سیستم قفل هوشمند انقلابی در قفل چمدان های زمان خود ایجاد کرد. و در همان سالها جرج ویتون مونوگرام نمادین لویی ویتون الگوی گل با حروف LV را طراحی کرد.

چمدان معروف لویی ویتون

حقایقی جالب در خصوص لویی ویتون و برندش

  •  لویی ویتون دومین برند لوکس قدیمی در جهان است؛ اما بنیانگذارش از خانواده‌ای ثروتمند نبوده است.
  •  طرح‌های اولیه لویی ویتون مونوگرام معروف LV را نداشتند، در اصل لوگو یا نشان محصولات طرح‌های اولیه استفاده از برزنت خاکستری بادوام به نام تریانون (Trianon) بود.
  •  محصولات لویی ویتون بیشترین تعداد نسخه‌های جعلی را در بین همه برندهای جهان دارند. که با قیمت کمتر می‌توان مدل های‌کپی آن را از فروشگاه آلدوگالری تهیه کرد.
  •  محل کار و زندگی لویی ویتون یکی بود. خانه او هنوز هم دکور اصلی خود را حفظ کرده است و اکنون بخشی از موزه‌ای خصوصی است.
  •  خودِ لویی ویتون هرگز در زمینه طراحی کیف دستی یا لباس فعالیت نمیکرد. کیف‌دستی‌ها تا دهه‌ها پس از فوت او هنوز به بخشی از برند او تبدیل نشده بودند و لباس‌ها هم بعدها به بازار آمدند. درواقع اولین خط تولید لباس‌های لویی ویتون را مارک جیکوبز در سال 1997 ارائه کرد.
  •  چمدان های این برند توسط بسیاری از افراد از کاوشگر و ماجراجو گرفته تا افراد سلطنتی و افراد مشهور استفاده شده است. یکی از معروف چمدان های ال وی متعلق به هوانوردی فرانسوی به نام آملیا ارهارت است.
  •  در سال 2019، ال وی با ارزش برند بیش از 47 میلیارد دلار، با ارزش ترین برند لوکس جهان تبدیل شد.

محصولات لویی ویتون

در خصوص محصولات برند لویی باید گفت که بسیاری از این محصولات در زمان حیات لویی وارد چرخه تولیدات او نشده بودند. بعضی از این محصولات سالها بعد از مرگ اون و در اثر همکاری با هنرمندان مشهور و بنام دنیا وارد دنیای لویی ویتون شدند.

محصولات برند لویی ویتون

  1.  کیف‌های دستی زنانه و مردانه
  2.  انواع کیف پول، جاکارتی و قاب گوشی
  3. انواع کفش زنانه و مردانه
  4.  انواع عطرها و ادکلن زنانه و مردانه
  5.  انواع مختلف چمدان زنانه و مردانه، ساک،
  6.  کیف‌های مخصوص لوازم آرایشی و جواهرات
  7.  انواع پوشاک زنانه و مردانه
  8.  روسری‌های ابریشمی
  9.  باندو (نوعی لباس‌زیر زنانه)
  10.  کلاه و دستکش، کمربند، عینک آفتابی
  11.  و انواع کراوات و دستمال جیب برای آقایان
  12.  اکسسوری‌های مرتبط با سر و موی بانوان شامل سربند، کش مو، کلیپس و گیره مو، سنجاق مو و تل
  13.  انواع اکسسوری زینتی شامل گوشواره، گردنبند و آویز، دستبند، انواع حلقه ازجمله حلقه نامزدی
  14.  انواع جواهرات مردانه ساخته‌شده از فلزات ارزشمند مثل طلا و نقره شامل انواع حلقه، دستبند، دکمه سرآستین و آویزهای مدرن در طرح‌ها و اشکال مختلف
  15.  انواع ساعت مردانه و زنانه چرمی و استیل
  16.  وسایل دیجیتالی و اکسسوری‌های مرتبط با آن‌ها شامل اسپیکر، هندزفری بی‌سیم و …
  17.  وسایل بازی و سرگرمی
  18.  وسایل ورزشی شامل راکت پینگ‌پنگ و تنیس، دمبل، پوشاک ورزشی، تخته اسکیت و اسکی و …
  19.  مبلمان و وسایل دکوراسیون منزل
  20.  انواع کتاب با جلد محکم و مقاوم

همکاری هنرمندان با برند معروف ویتون

برند لویی ویتون با استفاده از طرح‌های خاص، همکاری با هنرمندان و طراحان مشهور، و حضور در رویدادهای مد بین‌المللی، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مد شناخته می‌شود. لویی ویتون همچنین بخشی از گروه LVMH است که یکی از بزرگترین گروه‌های مد و لوکس در جهان است و برندهای مشهور دیگری مانند دیور (Dior) و فندی (Fendi) را نیز در بر می‌گیرد.

همچنین لازم به ذکر است، هنرمندان و طراحان برجسته با برند لویی ویتون همکاری می‌کنند تا طرح‌ها و الگوهای خاصی را بر روی محصولات لویی ویتون ایجاد کنند. برخی از همکاری‌های مشهور لویی ویتون با هنرمندان و طراحان عبارتند از:

  • همکاری با جف کونز (Jeff Koons): در سال 2017، لویی ویتون همکاری ویژه‌ای با هنرمند معروف جف کونز داشت. در این همکاری، تصاویر از تابلوهای معروف هنرمندان مشهور مانند لئوناردو داوینچی و ونسان ون گوگ به صورت الگوها و تصاویر روی کیف‌ها و لوازم جانبی لویی ویتون قرار گرفت.
  • همکاری با یایوی کوساما (Yayoi Kusama): در سال 2012، لویی ویتون و هنرمند ژاپنی یایوی کوساما همکاری کردند. در این همکاری، الگوهای مشهور پرنت‌های نقاشی‌های کوساما روی کیف‌ها و لوازم جانبی لویی ویتون قرار گرفت.
  • همکاری با سوپریم (Supreme): در سال 2017، لویی ویتون با برند خیابانی محبوب سوپریم همکاری کرد. این همکاری باعث شد که طرح‌های سوپریم روی محصولات لویی ویتون مانند کیف‌ها و پوشاک قرار بگیرد و ترکیبی از استایل لوکس و خیابانی به وجود آید.
  • همکاری با موریس گلیمانس (Maurizio Cattelan) و ویرجین آبرامس (Virgil Abloh): در سال 2019، لویی ویتون با هنرمند معروف موریس گلیمانس و در سال 2018 با طراح مد ویرجین آبرامس همکاری کرد. این همکاری‌ها منجر به ایجاد مجموعه‌های مد منحصر به فرد و خلاقانه از لویی ویتون شد.

سفیر لویی ویتون کیست؟

بدون شک تاکنون اسم گروه BTS به گوشتان خورده است، بی تی اس یک گروه موسیقی پسرانه کره ای متشکل از هفت عضو است، در اصل BTS به معنای “پسران ضدگلوله” است، این نام اشاره به مقاومت در برابر انتقادات و انتظارات بیجا از نوجوانان دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ آخرین سفیر لویی ویتون یکی از اعضای این گروه به نام “جی‌هوپ” است. جی‌هوپ با نام واقعی جونگ هوسوک، مدل تبلیغ کیف «Keepall» از این برند است. این کیف لوکس برای اولین بار در دهه 30 میلادی تولید شده است.

سفیر برند لویی ویتون
برند لویی ویتون این کیف را به عنوان یک کیف همه کاره معرفی می‌کند. کیفی مناسب برای مسافرت‌های کوتاه مدت، تفریحات آخر هفته و حتی مناسب برای محل کار!
تقریبا تمام اعضای گروه بی تی اس همکاری نزدیکی با برند لویی ویتون دارند. خانه مد لویی در بیانیه‌ خود برای معرفی این ستاره به عنوان سفیر جهانی خود نوشت: «او به دلیل انرژی بالا، رقص بی نقص و خلاقیتش در موسیقی در سراسر جهان محبوب است. جی‌هوپ با روحیه بالای خود بر روی صحنه و خارج از آن، الهام بخش مخاطبان بین المللی است.»

گروه بی تی اس و همکاری با برند لوسیی ویتون

دلیل گران بودن محصولات ویتون

دلیل اصلی گران بودن محصولات ویتون هزینه بالای تولید آنهاست که فقط در اروپای غربی بصورت دستی و با ماشین آلات ساخته می‌شوند،
دلیل بعدی می‌توانند استفاده سلبریتی های مشهور از محصولات این برند باشد. که در نوبه خود مهمترین تبلیغ برای کیف های این برند به شمار می آید. اگر شما بدنبال قیمت کیف اصل لویی ویتون یا قیمت کفش لویی ویتون هستید، می‌توانید به سایت رسمی برند لویی ویتون مراجعه کنید و یا از آنلاین شاپ‌های معتبر محصولات اصل این برند را تهیه فرمایید.

هرچند خرید از یک برند معروف بسیار لذت بخش خواهد بود، اما بسیاری از افراد از عهده‌ی قیمت گزاف آن برنخواهند آمد و به‌ناچار رو به محصولات های‌کپی و یا فیک آن برند می‌آورند، که تصمیم منطقی‌ای می‌باشد. آلدوگالری در ویترین خود کیف‌های برند لویی ویتون با کیفیت عالی و قیمت مناسب را به شما عرضه می‌کند. که می‌توانید به راحتی و در منزل از این ویترین دیدن کنید و سفارش خود را بعد از ثبت درب منزل تحویل بگیرید. با این حال در زیر چند راه تشخیص کیف لویی ویتون اصل با فیک آورده‌ شده‌است.

کیف لویی ویتون

تشخیص لویی ویتون اصل و فیک

یکی از ویژگی‌هایی که برند ویتون را کاملاً خاص و منحصربه‌فرد کرده است، وجود تراشه RFID در شاخص‌ترین محصول این برند یعنی کیف‌های آن است. این تراشه دربردارنده اطلاعاتی مرتبط با مواد مورد استفاده، سازنده کیف‌و اصل بودن آن‌ها است.
تشخیص محصول فیک از اصل لویی ویتون خیلی راحت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. این 5 ویژگی کلیدی را بررسی کنید:

  1. دوخت: همه دوخت‌ها در کیف لویی ویتون متقارن هستند، کاملا با هم تراز شده‌اند، بدون اینکه بین دو بخیه هیچ فاصله‌ای باشد یا اینکه اندازه دوخت‌ها با هم متفاوت باشد.
  2. مهر حرارتی: این مهر فونت خاصی دارد، حرف O را در آن گرد و پهن می‌نویسند و همه حروف آن کاملا واضح نقش شده‌اند.
  3. چرم: چرم استفاده‌شده در کیف لویی ویتون مرغوب‌ترین چرمی است که وجود دارد.
  4. کد تولید: داخل هر کیف یک کد تولید وجود دارد که گاهی روی چرم یا جیر حک شده است.
  5. جزئیات برنجی: تمام جزئیات برنجی کیف لویی ویتون با LV مشخص شده‌اند.

تشخیص کیف اصل و فیک

کلام آخر

لویی ویتون در سال 1892 درگذشت، اما برندی که او تأسیس کرده بعد از مرگ وی ادامه یافت موفقیت این برند برند را می توان به تعهد بی دریغ آن به کیفیت، توانایی آن در نوآوری، در ایجاد حس انحصار و مطلوبیت در اطراف محصولاتش نسبت داد. لویی با وفادار ماندن به ارزش‌های اصلی خود و به‌طور مداوم مرزهای مد و طراحی را پیش می‌برد. پس از مرگ لویی ویتون، فرزندان او برند را به سطح بین‌المللی گسترش دادند و محصولات لویی ویتون به عنوان نمادی از لوکس و شیک بودن در صنعت مد شناخته می‌شوند. از آن زمان تاکنون، لویی ویتون به عنوان یک برند معتبر در صنعت مد و لوازم جانبی شناخته می‌شود و محصولات طراحی شده توسط این برند بسیار محبوب در سراسر دنیا هستند.

فروشگاه های لویی ویتون

اگر علاقه‌مند به خواندن تاریخچه برندها هستید؛ خواندن مقاله “معروف‌ترین طراحان کیف در جهان” برایتان للذت بخش خواهد بود. 

اگر شما اطلاعات تکمیلی در خصوص تاریخچه برند لویی ویتون دارید، لطفا آن‌را با خوانندگان مجله آلدوگالری به اشتراک بگذارید. تلاش ما در فروشگاه آلدوگالری ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب شامل؛ انواع کیف زنانه، کفش، اکسسوری، ساعت، عینک آفتابی و … به شما است. پس اگر تاکنون از این مجموعه خرید کرده‌اید، نظرات خود را برایمان بگذارید.

سبد خرید
ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
پیمایش به بالا