نحوه نگهداری و شستشوی کیف ها

کیف ها

فهرست

شستشوی و نگهداری کیف با توجه به پارچه آن

کیف‌ها از پارچه‌های متفاوتی ساخته می‌شود. مثل چرم، سوییت(جیر) و… که شست‌وشو هرکدام از آنها نحوه‌های خاص خود را دارند. شست‌وشوی کیف‌های پارچه‌ای نسبت به کیف‌های چرم و سوییت آسان‌ترهستند. در ادامه در آلدوگالری قصد داریم به نکاتی درباره نگهداری و شستشوی کیف بپردازیم.

نگهداری و مراقبت از کیف چرم

با توجه به قیمت بالایی که کیف چرم دارد بهتر است در نگهداری و مراقبت از آن تلاش شود تا بنوان از آن‌ها طولانی تر استفاده کنید. برای همین منظور بهتر است از مرطوب‌کننده‌ها، روغن ها و واکس چرم استفاده کنید. واکس‌ها تنها مخصوص کفش‌های چرم نیستند، بلکه بسیاری از واکس‌ها و مرطوب کننده‌ها برای همه محصولات چرم و جیر و نبوک، طراحی شده‌اند و می‌توانند ماندگاری چرم را افزایش دهند. برای این منظور ابتدا کیف را با یک برس نرم پاک کنید تا گردوغبار روی کیف برداشته شود سپس سطح کیف چرم خود را با روغن مناسب یا واکس بپوشانید و بعد با یک حوله تمیز واکس را پخش کنید و در نهایت با برس مخصوص برق انداختن حرکات سریع رفت و برگشتی روی سطح کیف را برق بیندازید. این کار را تا زمان‌که دیگر اثری از واکس روی کفش نباشد ادامه دهید. برای خشک شدن واکس روی کیف باید به مدت 2 ساعت آن‌را در یک محیط خنک و بدور از گردوغبار قرار دهید.

نگهداری کیف های چرم

نحوه تمیز کردن و شستشوی کیف چرمی

نگهداری و شستشوی کیف چرمی طوری که تصور می‌کنید دشوار نیست. راهکارهای مهمی برای شستشوی کیف چرم وجود دارد که می‌توان در خانه به آن عمل کرد و می‌توان از بوجود آمدن لکه‌های سخت و زحمت دار جلوگیری کرد.
لکه را با پارچه‌ای تمیز و مرطوب پاک کنید. محل مورد نظر خود را تا مدتی که خشک شود مالش دهید. از مالیدن به صورت دورانی استفاده کنید و اطمینان کامل پیدا کنید که تمام لکه تمیز شده باشد. مقدار کمی محلول تمیز کننده را روی پارچه نرم بریزید و بگذارید جذب شود. می‌توانید از پاک کننده مخصوص کیف چرم که در فروشگاه های چرم وجود دارد را تهیه کنید که معمولاً در یک کیت قرار می‌گیرد.
همچنین می‌توانید با بهم زدن چند قطره از صابون ملایم (مثل صابون ظرفشویی بدون محلول‌های اسیدی یا صابون کودک) با آب مقطر، پاک کننده خود را بوجود آورید. از پارچه‌ای تمیز و خشک برای پاک کردن هرنوع باقی مانده صابون یا رطوبت اضافی استفاده کنید.
اجازه دهید که کیف چرمی حدود ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود و هیچ نوع رطوبتی نداشته باشد. از زود خشک کردن کیف به روند استفاده از سشوار جلوگیری کنید. اگر عجله دارید، کیف را روبروی فن هوای خنک قرار دهید. (هوای خنک نسبت به هوای گرم به کیف آسیب زیادی نخواهد رساند.)

نکته: از شستشوی کیف چرم با ماشین لباسشویی خودداری شود.

نحوه نگهداری از کیف چرمی جیر

چرم جیر یکی از چرم‌های بسیار حساس است که به هیچ‌ عنوان نباید در معرض آب قرار بگیرید؛ همچنین اگر کیف چرم جیر دارید نباید در روزهای بارانی از آن استفاده کنید.
چرم جیر را هرگز در هوای بسیار خشک یا جای خیلی گرم قرار ندهید زیرا بعد از مدتی شاهد پوسیدگی آن می‌شوید به‌همین دلیل در جایی که رطوبت هوا و گرمی آن در حد اعتدال باشد کیف چرم جیر خود را نگهداری کنید.
در نگهداری و شستشوی کیف چرم جیر این نکته را در نظر بگیرید که اگر محصول چرمی شما به هر نحوی خیس شد مناسب‌ترین روش برای خشک‌کردن آن این است که داخل آن را از دستمال کاغذی یا روزنامه پر کنید زیرا چرم جیر پس از خشک شدن کمی جمع شده و تغییر شکل می‌دهد.
نکته آخر در مهم‌ترین روش مراقبت از محصولات چرم جیر این است که اگر بخواهید کالایی از این جنس را در بازه زمانی طولانی استفاده نکنید حتماً آن را داخل یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید که بتواند از عبور جریان هوا جلوگیری کند.

نگهداری و شستشوی کیف پارچه‌ای

اگر كیف پارچه‌ای شما لكه‌دار شده است از محلول آب و صابون می‌توانید استفاده کنید. اگر لكه را نتوانستید پاک کنید محلول آب و سركه هم می‌تواند پاك‌كننده مناسبی باشد. طوری که آب و سرکه را باهم مخلوط کرده و با دستمالی که قبلاً مرطوب کرده‌اید را به محلول آب و سرکه آغشته کرده و بصورت دورانی روی لکه بمالید و بعد از آن با آب تمیز آبکشی کنید درصورت خشک کردن از قرار آن روی بخاری جلوگیری کنید.

نحوه شست‌وشوی كیف جیر و مخمل

وقتی که كیف جیرتان گرد و غباری شده است و رنگ کدری به خود گرفته اول کار باید روی آن را برس زبر بکشید. در مرحله دوم کار با یك دستمال نرم و مرطوب پارچه ای مانند آن را تمیز كنید. بکار بردن از یك ورق سمباده هم می‌تواند کارساز باشد.

نگهداری کیف مخمل

نگهداری کیف مخمل

کیف‌های مخملی تان را جای خنک قرار دهید که جا برای نفس کشیدن داشته باشد. آن را در کاور قرار ندهید و تا هم نکنید چون باعث کدر شدن آن می‌شود.

نگهداری و شستشوی كیف منجوق‌دار

ابتدا کیف را در داخل کیسه‌ای قرار داده که هیچ‌گونه منجوق‌های آن از جای خود کنده نشوند در جای خشک گذاشته و از عبور رطوبت جلوگیری شود. یك تكه اسفنج تهیه کرده و با مقداری آب آن را خیس كنید و به آرامی طوری كه به کیف آسیب نرسانید روی آن بكشید سپس آن را دور از گرما خشک کنید.

نگهداری کیف منجوق دار

اصول نگهداری و شست‌وشوی کیف‌ها بافت

برای محافظت کردن از جلوه کیف‌های بافتنی باید در نگهداری از آنها در کمد هم دقت کنید. برای اینکه بتوانید کیف‌های بافت را بازه زمانی طولانی نگه داری کنید، بهتر است که آنها را در کشو یا قفسه بگذارید و از آویزان کردن آن‌ها شدیداً جلوگیری کنید.
نکته طلایی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کیف‌های بافتنی را در جایی خشک، تاریک و خنک بگذارید زیرا بافت کیف‌ها در مجاورت نور و گرما با آسیب‌های جدی مواجه می‌شوند و بنابراین رطوبت که بوی نامطبوعی در آنها بوجود می‌آورد و از زیبایی آن‌ها کاسته می‌شود.
کیف های بافتنی را در کمدی پُر از لباس نگذارید و از وارد شدن فشار به آن‌ها جلو گیری کنید . این دست از کیف‌ها باید بدون گلوله‌شدن و قرارگرفتن تحت فشار کیف‌های دیگر در کمد نگهداری داشته شوند.

نگهداری و شستشوی کیف بافتی نیز نکات خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. در ابتدای کار شستن کیف‌های بافتنی با دست باید ظرفی را با آب سرد پر کنید و با افزودن مقدار کمی پودر یا مایع شوینده ملایم، کیف را به‌آرامی بشویید. از شستن شدید و محکم کیف بافت جلوگیری کنید. کیف بافت را در آب بصورت دورانی تکان دهید و به‌نرمی آن را با حرکات چرخشی در آبِ با کف به‌دست آمده بشویید و سپس آن را با آب تمیز آبکشی کنید.

سخن پایانی

اغلب ما مشکل نگهداری و شستشوی کیف‌هایمان را داریم و شاید هنگام خرید کیف به این موضوع توجه کنیم، که شستشو و نگهداری کیفی که خریدیم نسبت به جنسش چگونه است. در این بخش از فروشگاه آلدوگالری به نحوه نگهداری و شستشوی کیف با هر جنسی پرداختیم تا بتوانید کیفی را که مناسب با سلیقه شماست را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
پیمایش به بالا