ساک ورزشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

انواع ساک ورزشی

فهرست

یکی از مهم‌ترین ملزومات برای تمام رشته‌های ورزشی، ساک ورزشی است. افرادی که سابقه‌ی فعالیت در باشگاه، ورزشگاه یا سایر محیط‌های ورزشی را دارند به خوبی آگاهند که داشتن یک ساک ورزشی مناسب تا چه اندازه مهم است و می‌تواند کار را برای ورزشکار آسان و لذت بخش کند. ممکن است در نگاه اول انتخاب ساک ورزشی ساده به نظر برسد اما نکات مهمی در این انتخاب دخیل‌اند که در این مطلب از آلدوگالری با هم انواع ساک ورزشی را بررسی‌خواهیم کرد.

ساک ورزشی چیست؟

ساک یا کیف ورزشی در واقع یکی از وسایل مهم و لازم برای ورزشکاران است، این وسیله به منظور نگهداری لوازم ورزشی و حمل کردن آن‌ها از منزل تا باشگاه ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله از جنس پارچه معمولی، پارچه نایلونی و گاهی اوقات پارچه چرمی که شامل چرم طبیعی و مصنوعی است، ساخته می‌شود. در ادامه شما عزیزان را با انواع ساک ورزشی آشنا می‌کنیم.

انواع ساک ورزشی

کیف‌ها و ساک ورزشی به چهار نوع دسته بندی می شوند:

  • کیف دوفل
  •  کیف رودوشی
  •  کوله پشتی
  •  کیسه‌های ورزشی

انواع ساک های ورزشی

نکات خرید ساک ورزشی مردانه و زنانه

هر ورزشکاری هنگام ورزش قطعاً نیازمند یک کیف ورزشی است تا با خود همراه داشته باشد. همه ورزشکاران به دنبال کیف‌های ورزشی با کیفیت برای ذخیره تجهیزات ورزشی مختلف خود هستند. هنگام انتخاب و خرید ساک ورزشی، شخص ورزشکاری باید لیستی از وسایلی که قصد دارد به همراه داشته باشد، مانند حوله و سایر موارد را تهیه کند و سپس متناسب با نیاز خود خرید نماید. برای ورزش‌های آبی مانند شنا یا ورزش‌های ساحلی ساک ورزشی ضد آب و برای ورزش‌های باشگاهی یا فضای باز نوعی متفاوت و خاص را باید در خرید انتخاب کرد. ساک‌های ورزشی زنانه و مردانه تفاوت‌های بسیار کمی هنگام خرید دارند و اصولا نوع ورزش و فعالیت، اهمیت بیشتری در انتخاب و خرید دارد. در ادامه به نکان خرید ساک ورزشی زنانه و مردانه می‌پردازیم.

مقاومت و جنس ساک ورزشی

در خرید ساک ورزشی مقاومت جنس بسیار اهمیت دارد و ابتدا باید به جنس و نحوه دوخت و اتصالات بکار برده در آن توجه کنید.
زمانی که در حال انتخاب کیف ورزشی هستید و برای باشگاه بدنسازی قصد خرید دارید، باید آنقدر ساک انتخابی محکم باشد که در برابر سختی محیط بدنسازی مقاومت لازم را داشته باشد. کیفیت و ساختار کیف اهمیت بیشتری دارد و مسلما ماندگاری در انتخاب ایده آل آنها موثر خواهد بود!
همچنین کیفی را انتخاب کنید که قسمت گیره‌ها و زیپ از فلز ساخته شده است زیرا گیره‌ها و زیپ‌های پلاستیکی از مقاومت و دوام پائینی برخوردار هستند.

انواع ساک های ورزشی

وزن کیف

وزن کیف ورزشی که انتخاب می‌کنید از نکات مهم هنگام خرید است. کیف ورزشی که راحت‌تر بر روی شانه‌ها قابل حمل باشد با وجود وسایل و لباس‌های ورزشی درون آن می‌تواند گزینه ای مورد توجه در انتخاب صحیح برای ورزشکاران باشد. تنوع رنگ‌ها و طرح های خاص در خرید نیز متناسب با سلیقه خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است.

دقت به حجم و وزن وسایلی که می‌خواهید در کوله قرار بدهید

به‌جز سایز و وزن کیف باید دقت ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید که حجم و وزن وسایلی که می‌خواهید در کوله قرار بدهید به چه صورت است زیرا در خرید شما نقش بسزایی خواهد داشت. انواعی از کیف‌های ورزشی وجود دارند که برای حمل وز‌ن‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. اگر قرار است وسایل زیادی را با ساک ورزشی حمل کنید بهتر است از کیف‌های چرمی استفاده کنید زیرا که تحمل وزن بیشتری را دارد و کیف‌های پارچه‌ای ممکن است سریع‌تر دچار پارگی شود.
باید حجم و وزن وسایلی که می‌خواهید در کوله قرار بدهید را بررسی کرده و تخمین بزنید تا بتوانید کیف یا کوله‌ی بهتری را برای خود برگزینید.
همچنین نکته دیگری که وجود دارد به این صورت است که 2 ساک ورزشی از یک برند، با حجم برابر ولی وزن‌های متفاوت مشاهده کردید، وزن کیف سبک‌تر دلیل بر بهتربودن نیست بلکه به این معناست که کیف سبک‌تر برای حمل بار با وزن کمتر تولید شده است بنابراین باید دقت بیشتری در این موضوع داشته و ریزبینانه‌تر کوله را به دقت بررسی نمایید.

ساک ورزشی

برندهای معتبر ساک ورزشی

شرکت‌های بزرگی مانند آدیداس، نایک، آندرآرمور، آسیکس و پوما و … در کنار تولید محصولات و تجهیزات ورزشی، انواع کیف و کوله‌های اسپرت نیز برای ورزشکاران در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها به بازار ارائه می‌دهند. ده کیف ورزشی شناخته شده معتبر که طرفداران بسیاری میان ورزشکاران دارند عبارتند از:

  •  کیف اسپرت ورزشی Boost
  •  کیف ورزشی اورست (Everest)
  •  کیف ورزشی دوفل مدل پوما (PUMA Contender Duffel)
  •  کیف ورزشی اسپرت Kuston
  •  کوله پشتی ورزشی G4Free
  •  کوله پشتی ورزشی HOLYLUCK Drawstring
  •  کیف ورزشی اسپرت Canway
  •  کیف ورزشی فیتنس INOXOTO
  •  کوله پشتی ورزشی دوفل بزرگ MIER Duffel
  •  کیف ورزشی دوفلUnder Armour SC30 Storm

روش نگهداری از ساک ورزشی:

• همیشه بعد از انجام فعالیت ورزشی خود اگر ساک ورزشی شما خیس شده وسایل خود را از درون آن خارج کرده و در محل مناسبی قرار دهید تا سریعا خشک شود.
• هنگامی که کیف ورزشی شما کثیف شده است آن را با مقداری مایع لباسشویی و آب سرد با دست بشویید. از شستن این وسیله با ماشین لباسشویی خودداری کنید زیرا به کیف شما آسیب وارد می‌کند.
از خشک کردن کیف ورزشی خود روی حرارت مستقیم اجتناب نمایید. زیرا بیشتر کیف‌های ورزشی از جنس پلاستیک و پارچه‌های دارای الیاف پلاستیک هستند و گرما به بافت پارچه آنها آسیب وارد کرده و ممکن است باعث اتش‌سوزی شود.
• بهتر است لباس‌های خیس خود را قبل از گذاشتن داخل کیف ورزشی درون یک پلاستیک قرار دهید و سپس آن را داخل کیف قرار دهید این کار باعث می‌شودکیف شما تمیز بماند و شما آن را کمتر شستشو دهید که در نتیجه باعث افزایش طول عمر ساک شما می‌شود.

ساک ورزشی

سخن پایانی

ساک‌های ورزشی وسایل زیادی از جمله لباس ورزشی مناسب باشگاه، کفش سالنی و محصولات بهداشتی و… را در خود جای می‌دهد و با توجه به نیاز شما انواع ساک ورزشی در اندازه‌، جنس، کیفیت، قیمت و … عرضه می‌شوند. در فروشگاه آلدوگالری شما می‌توانید انواع مختلفی از ساک‌های ورزشی با تنوع در رنگ، جنس و قیمت و … را خریداری کنید.

منبع: سلکت اسپورت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
پیمایش به بالا